Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Monday, November 10, 2008

Tahan ke?

So far keje di CIFA tak ada masalah. Cuma di Mutiara saja yang sering bermasalah. Mula2 tu tak la terkesan sangat masalah tu kat diri aku. Tapi bila tugas orang lain mula dicampakkan kat aku, ha.... tu yang masalah! Bukan la aku tak suka nak tolong2 orang yang dalam kesusahan atau orang yang memerlukan ni. Tapi benda ni dah jadi macam "ambil kesempatan". Tu yang aku tak suka!

Diana: Awak bersabar jela. Mungkin ada hikmah di atas apa yang berlaku ni. (then Pn. Diana cite pengalaman dia...). Mana tau kalu awak bersabar dan cuba untuk terus bertahan, awak akan menerima nasib yang sama macam saya.

Aku: (dengar dengan khusyuk)

Diana: Bukan senang nak dapat kepercayaan dari seseorang. Mungkin satu hari nanti awak akan jadi somebody bagi 'dia'. Lagipun, kita beri bantuan biar pada tempat dan waktunya. Time orang perlukan bantuan la kita tolong. Kalau time biasa2 nak buat apa tolong. Betul, tak?

Aku: (err....somebody? bendape tu...? blur....) Tapi puan....ramai juga staff 'dia' yang minta benti. Bulan ni Kimi. Benti mengejut. Bulan depan yang ni. Bulan depan lagi yang tu plak. Semua tunggu masa je. At last saya je yang tinggal.

Diana: Macam saya dulu, saya mula dari bawah. Ber'sakit2' dulu. Macam2 Miss T*n buat kat saya. Tapi akhirnya, awak tengok saya sekarang. Mungkin ni sume dugaan untuk awak. Supaya awak ber'sakit2' dahulu. Kita tak tau nasib kita di masa akan datang.

Aku: (angguk angguk geleng geleng)

Sebelum Pn. Diana mengakhiri sesi 'kaunseling', dia bagi nasihat lagi.
"Tapi awak tengok juga...kalau 'dia' menyeleweng dan apa yang awak buat tu tak berbaloi atau apa yang awak dapat tu tak setimpal dengan apa yang awak buat, awak blah la!"

Aku: Hait. (angguk dengan penuh semangat)

Aku termenung seketika. Betul kata Pn. Diana. Macam2 yang aku dapat belajar. Lagipun aku pernah berniat buat 'sesuatu bende' ni. Mungkin apa yang aku alami ni ada kaitan dengan 'sesuatu bende' ni. Pn. Diana pun setuju.

Ape benda 'sesuatu bende' tu? Ha, lain kali baru cite ye =p

Alhamdulilah, aku bersyukur kerana ditemukan dengan Pn. Diana. Beruntung aku kerana mempunyai Boss seperti dia. Sedia memberikan nasihat. Dan paling best, dia turut membantu aku untuk memajukan diri. (wei, cukup2 la tu....bodek tak ingat....).

Kla, mo sambung keje ni. 1 jam lagi dah start class. Mo 'study'!
Babai

1 comment:

Qider said...

Prop....:-( been bz ke?