Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Tuesday, November 25, 2008

Benti

Bulan November ni adalah bulan terakhir aku bekerja dengan CIFA (Cambridge ICT For All). Sedih gak coz dah agak lama gak aku keje di CIFA. Sejak akhir bulan Januari 2008. Kira sendiri jela dah bape lama aku keje kat ctu. Mulai Januari tahun depan (2009), jadual waktu bekeje aku di PBAM, Puchong dah berubah. Tu la antara reason nape aku tak dapat lagi bekeje di CIFA. Kerana mustahil bagi aku berada di dua tempat pada waktu yang sama. Selain tu, beban keje di PBAM tu makin bertambah2. Terutama setelah 'pemergian' 2 orang staf PBAM yang sangat berpengalaman, Firdaus dan Zacky di akhir bulan Oktober yang lalu.

Pada Sabtu lepas (22 November), aku terpaksa membatalkan hasrat untuk ke kenduri kawen salah sorg kawan aku time Form 5 dulu kerana terlibat dalam menguruskan sesi interview, untuk cikgu2 baru tahun hadapan. Alhamdulilah sesi interview tu berjalan dengan lancar. Bakal2 cikgu tu pun ok je. Kalau aku jadi pengetua, Pn. Iffah, semua aku amik hehehe. Semalam dan hari ni, Pn. Iffah test 2 orang bakal cikgu tu, dengan memanggil mereka dtg mengajar. Coz bulan November ni kami ada buat Kelas Sesi Pra UPSR, PMR dan SPM. Maknanya, pelajar-pelajar yang bakal mengambil peperiksaan UPSR, PMR dan SPM tahun hadapan, kena la dtg kelas ni. Sebagai persediaan awal bagi pelajar-pelajar, sebelum sesi persekolah di buka semula tahun hadapan. Alhamdulilah, 2 orang bakal cikgu tu dapat mengajar dengan baik. Walaupun terkena 'something' dari pelajar-pelajar. Hahaha adat la... Asal ada cikgu baru je, siap la. Ada2 je budak2 ni... Teringat time aku mula2 mengajar di sini.

No comments: