Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Friday, March 20, 2009

Pekse ! # 4 (Tamat)

Alhamdulilah peperiksaan Ujian Bulanan 1 sudah habis. Peperiksaan yang berlangsung selama 2 minggu ni telah berjalan dengan lancar. Walaupun dalam masa 2 minggu ni macam-macam yang berlaku. Terutamanya ke atas diriku. Namun aku memohon kepada Allah S.W.T agar diberikan kekuatan luaran mahupun dalaman untuk mengharungi segala dugaan yang berlaku disepanjang 2 minggu tersebut dan juga untuk hari-hari mendatang. Mudah-mudahan ada hikmah disebalik yang berlaku. InsyaAllah.

Aku juga memohon kepada Yang Esa, berikan kekuatan dan kesabaran kepada Pakcik Hasan. Amin.

Pakcik Hasan sekarang dah banyak dan berani bersuara la. Mungkin kerana dia sudah lama bersabar. Dia juga merupakan orang yang paling tua di sini. Garam dah berkati-kati dah ditelan dia. Banyak ilmu dan pengalaman. Dan selama ni aku boleh sifatkan bahawa Pakcik Hasan hanya "Wait n See". Tapi sekarang tidak lagi. Mungkin aku juga la salah satu unsur yang merangsang perubahan yang berlaku kepada Pakcik Hasan ni. Mungkin. Mungkin kerana kami rapat. Mungkin kerana kami sering bertukar-tukar pandangan dan masalah. Mungkin. Aku hanya mampu meneka. Namun aku sangat pasti bahawa, "Aku kasihan dengan Pakcik Hasan".

3 comments:

Amirez said...

lama tak apdet prop. mana menyepi?
sibuk agaknya encik prop kita neh.
bila dpt jupe lg ek

::abu iman:: said...

salam jenjalan :)

Propana said...

kepada amirez >>> den menyepi bkn sengaja huhu
kepada innnsan >>> jln la slagi bleh jln hehe