Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Wednesday, March 4, 2009

Pekse ! #2

Arini ari kedua peperiksaan. Alhamdulilah masih berjalan dengan lancar. Cuma yang agak merisaukan adalah hari esok (rabu). Coz masih ada lagi beberapa kertas yang tak habis diubahsuai. Kesilapan di pihak aku adalah proses pengubahsuaian yang lewat. Kesilapan-kesilapan lain antaranya ialah kelewatan guru-guru menghantar kertas soalan kepada aku. Dan untuk pengetahuan umum, Pn. Iffah baru je submit kertas soalan dia pada aku petang tadi! Dan pelajar akan mengambil kertas soalan tu pada Khamis ni. Fuh, bertungkus lumus la aku nak siapkannya.

Alhamdulilah mesin fotostat yang baru dapat sampai tepat pada waktunya. Dan sememangnya kehadirannya sangat-sangat membantu. Tapi agak kesian gak la kat mesin tu. First day dah kena keje kuat. Tapi Dr. Soo kata, "no problem, mesin ni ok punya". Barang baru mesti la ok je. Tapi mesin yang baru ni, aku puas ati gak la. First, ia pantas, kualiti pun bagus. Senang cite, ikut citarasa aku la hahaha. Second, lebih canggih dari yang lama tu. Bak kata Dr. Soo, "ni Canon punya. No hal punya". Hope so.

Tak tau nak cite ape lagi dah sebenarnya.

Ekceli masih risau lagi bila terkenangkan kertas-kertas soalan ni.

Akhir kata, harapanku masih seperti hari pertama peperiksaan, "semoga Ujian Bulanan 1 ni dapat berjalan dengan lancar".

p/s: 2hb mac 2009 (senin), hari pertama Cikgu Razali join our team. Daripada part-time tutor kepada fulltime teacher di Mutiara. Mudah-mudahan kerja akan menjadi lebih mudah kelak.

No comments: