Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Monday, April 21, 2008

Baby or Bayi???

Mati. Pada mereka yg cintakan DUNIA pasti berasa takut akan mati.
Namun, setiap yg idop pasti merasai mati. Tunggu masa je.
Mati itu dtg bila2 je. Mati itu xleh dicepat or dilambatkan walau sesaat sekali pun.
Malaikat yg menjalankan tugas tersebut tersangat2 la patuh pada-Nya.
Oleh itu, kita mestilah sentiasa bersedia untuk menghadapinya.

Hm, ekceli bkn la nak cite psl mati. Tapi nak cite psl baby/bayi.
Bila ada kelahiran, pasti ada kematian.
Perkaitan antara kelahiran dan kematian ni betul2 terasa pada hari jumaat lepas (18 april 2008).

Pada awal pagi hari jumaat, aku dikejutkan dari tidur dgn bunyi enset. Bkn alarm yg selalu aku psg. Tapi bunyi yg menandakan ada msg. Msg tu dari Puan Diana. Dia telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki pada jam 12 tghmlm. Alhamdulilah. Bayi tersebut diberi nama AZHADY QAHEER. Haha nama bayi tu sama dgn nama kawanku. Tukar huruf "y" dgn "i" je :)

Puan Diana sudah. Sekarang sedang menunggu giliran akak n akak iparku pula. InsyaAllah xlama lg. Mudah2n mereka selamat.

Pada sebelah malam, berlainan pula kisahnya.
Dalam 30 minit setelah aku sampai di rumah student aku (tuition) di keramat, sedang aku lepak2 menunggu student sambil isap sebatang dua rokok, enset aku berbunyi. Dapat panggilan dari seorang rakan semasa sekolah menengah dahulu. Menurutnya, ibu kepada Minah (bkn nama sebenar) telah kembali ke rahmatullah. Innalillah.

No comments: