Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Sunday, January 6, 2008

Pandang ke belakang seketika....

Pejam celik pejam celik dah masuk taun baru,2008. Usia pun dah makin meningkat. Cepat je masa berlalu.

Malam ni xde mood nak update blog tp ex-housemate dah tag, aku tunaikan gak la. Ex-housemate yg aku maksudkan = amirez. Taun lps dia duk 1 umah dgn aku jap. Tp dlm tempoh yg skjap tu mcm2 dah blaku. Dlm tempoh yg skjap tu gak aku dpt bljr mcm2 dari dia. !st time jumpa dia mmg nampak garang. Dlm garang2 dia ni,aku dpt gak pgang,usap2 n snang cite main2kn kpala dia wahahaha.... Xde r....gurau je. Xbaik woo main2kn kpala org. Tp kalu nak pujuk bdk2 (biasanya adik2 aku) or si dia, kpala la yg jd sasaran. Usap2.... Aku pun xtau nape.spontan je.

Spanjang taun 2007 mcm2 yg blaku. Sama cm taun2 yg sblumnya. Cuma 2007 bleh kata lain ckit cz:

  1. Umah sewa masuk ular!!! Duk taman melewar ii dah lama tp taun 2007 tu gak la ular masuk umah. Sampai bomba dtg umah. Masa ular tu masuk, slain risau psl diri sendri n rakan2 risau gak kat kucing n anak2 kucing yg ktorg bela. Hehe masa bgelut dgn ular tu best gak. Masing2 tunjuk hebat, tunjuk handal. At last mmg sume hebat n handal. Syabas!
  2. Spanjang pngajian slama 4 taun, 2007 adalah taun yg menyukarkan. Dah nak gv up pun ade. Nak ngadap final tersangat la ssh. Mcm2 dugaan. Sampai terkandas. Org lain abis je final exam dah merdeka. Tp aku kena sambung 2 bln lg. Nasib baik 2 bln je. Then dpt gak konvo sama2 rakan2 yg lain. Wpun masa study 2 bln (independent study) tu ade gak sorg lect ni btau aku xdpt konvo taun 2007. Kena tunggu taun dpan. Ntah la...masa tu xpk dah psl tu. Yg aku tau aku nak kena wt asgmnt then antar asgmnt. Cz dlm 2 bln tu byk sgt2 asgmnt. X cm sblum ni. Plak tu nak kena antar cepat. Wah, pening....
  3. Konvo. Konvo skali dgn abg aku. Skali gak dgn bini abg aku (akak ipar la...). Best!!! Erm,skali gak dgn akak aku. Tp akak aku bkn 1 ipt r. Dia konvo dlu. Bln 8. Kat tmpt lain. aku, abg, n akak ipar je kat 1 tmpt yg sama. Abg aku r best. Degree n master konvo skali dgn bini dia :) huh...jeles siot...
  4. Masuk spital. Wt operation. Dkat 2 minggu stay kat HUKM. Xbest sgt kalu banding masa masuk spital masa form 3 dlu. Cz kat HUKM ni rehat aku slalu dganggu. Asyik kena 'intebiu' je dgn bakal2 doktor kat ctu. Nurse plak kasar je wt keje. Kalu masa form 3 dlu, rehat aku dganggu gak. Tp dganggu oleh pakcik2 yg turut tlantar di kiri n kanan aku. Dorg peramah n baik2 belaka. Masa tu cm xnak kuar spital je. Nurse kat ctu comel2 n baik. Wt keje pun ok je. Lembut. Tnang.
  5. Umah bwajah baru. Byk p'ubahan. Slalu wt plaster siling kat umah org tp kali ni wt kat umah sndri (umah bapak aku sbnrnya). Best! Cantik.
  6. ADUH....!! :'( rindu sgt kat dia ni.....

Tu la antara peristiwa yg blaku n dceritakan dgn agak mdetail. Byk lg yg blaku sbnrnya tp cukup la.... wassalam

No comments: