Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Friday, January 2, 2009

SALMAN - L = ?

1 Januari 2009.

Tepat jam 11 pagi, aku sudah bersiap-siap nak gerak. Nak g Sogo. Jumpa Adi, Hirzi, Fir dan Maziah. 1 perjumpaan member-merber lama time di Kuittho (skrg UTHM) yang aku kira last minute punya planning. Tak pe la, at least berhasil.

Sedang aku berjalan menuruni tangga (dari bilik aku di tingkat dua), telefonku berbunyi. Panggilan dari bos aku (Pn Iffah). Bual2, bincang2 dan lain-lain. Makan masa 1 jam gak. Then tgk jam di dinding,kul12pm. Aku dah lewat. Coz aku janji dgn Adi kul 12 dah ade di Sogo. Ape lg, pecut la Pak Badar.

Dalam 30 minit kemudian, aku sampai kat Sogo. Terus naik kat tingkat atas sekali, Food Court. Betul2 kat area air terjun. Masa aku sampai, Fir n Maziah dah duduk lama. Hidangan dorg pun baru je sampai. Adi n Hirzi pun baru sampai. Cm aku. Tapi aku lambat ckit.

Abis makan2 n bual2, dalam kul 2 lebih ckit, Maziah gerak dlu. Kami yg tinggal ni masih berbual2 ckit2. Alhamdulilah masing2 sudah berkerjaya. Hebat2 belaka. Engineer2. Motivator pun ade. Hebat! Aku? Biasa2 suda :)

Before balik, ktorg singgah surau utk solat. Selesai solat, naik semula. Mo cucuk duit. Dalam tengah tunggu Adi cucuk duit, terserempak dgn Rempit (Shazrul Azmir) dgn tunang dia. Bual2 jap. Then balik. Tak jadi mo cucuk duit. Orang ramai sangat. Adi n Hirzi ke destinasi seterusnya. Tak sure plak katne. Fir follow je dorg. Aku balik!

Masa nak balik tu aku dapat 'hadiah'. Ade sekeping kertas putih elok je bertenggek kat basket Pak Badar. Kena saman daaa.... Salah parking punya pasal. Terbang RM100.

Before balik, aku singgah HUKM jap. Lawat adik aku

2 comments:

iN said...

cet..patut la tnye kt kl ke..
kalau kt kl ajak g sogo..
hahaha

Anonymous said...

haha.. menarik gak cerite.. anyway, salam dari bumi Dublin, Ireland.. saje2 lompat2 blog. :)