Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baik ku ketika aku hidup atau selepas mati.. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang.. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka.. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..
*Imam Shafie

Thursday, October 16, 2008

Rosak!

15 oktober. 10.56 am. Sedang elok-elok aku buat kerja di komputer sambil mendengar lagu, yang mana file-file lagu ni aku ambil dari pendrive 1GB aku, tiba-tiba akak aku call. Tetterettet! Berdengung speaker komputer ni bila telefon bimbitku yang terletak di sebelah CPU, sebelah speaker, berdekatan dengan pendrive aku berbunyi. Sebaik saja aku memberikan telefon bimbitku pada mak aku (kakak aku nak cakap dengan mak aku), aku duduk semula di hadapan komputer, sambung kerja yang tergendala. Selang beberapa minit, baru aku perasan lagu yang sedang dimainkan tiba-tiba biol! Tersekat-sekat. (Khusyuk sangat buat keje la ni...sampaikan lambat baru perasan). Hairan! Namun aku tak syak apa-apa. Aku cuma terus tekan pada papan kekunci, Ctrl + S. “Teng!” Speaker berdengung lagi. Serentak dengan bunyi tersebut, keluar entah perkataan apa entah kat screen monitor ni. Panjang. Bahasa omputih. Di pendekkan cerita, ada problem dengan pendrive, tak boleh save dokumen yang aku buat tadi kat dalam pendrive. Kemudian aku pergi kat My Computer, click kat icon pendrive aku tu. “Teng!” Dia suruh format la plak..... Kalau format, habis la semua file dalam tu. Adusss............... Then aku nekad je, FORMAT! ........... Teng! (tak boleh!) Adoi, ape plak la masalah kali ni...?..

No comments: